Facebook ziņas

Aktualitātes
19/11/2020
Attēli no SIA «Velokurjers» ieraksta

Higiēnas un saskarsmes drošība (COVID-19), jeb paraksties savā telefonā.

Būtisku cita veida drošības latiņu ir uzlikusi globālā pandēmija COVID-19. Tas daudz lielāku pārbaudījumu uzlika tieši tādiem pasta komersantiem, kuriem ir tiešā saskare ar cilvēkiem. SIA “Velokurjers”, šo apstākļu motivēta, izveidoja sistēmu, kur iespēja parakstīties par sūtījumu ir nevis kurjera elektroniskajā iekārtā, bet klientam pašam savā telefonā. Attiecīgi, kurjers ar sūtītāju vai saņēmēju var atrasties lielā attālumā un nokārtot juridiskās formalitātes.

Klientam nav jāpieskaras kurjera telefonam jeb sūtījumu reģistrācijas iekārtai. Tam nav nepieciešama kāda īpaša aplikācija, bet gan der jebkurš interneta pārlūks ar interneta pieslēgumu. Cik zināms, tad šāda sistēma pat citviet pasaulē nav manīta. Citi kurjerpasti zvana klientam un paziņo, ka sūtījums dēļ izolācijas tiks atstāts pie durvīm drošā attālumā. Nofotografē sūtījumu, kurš ir atstāts pie durvīm, lai attēls kalpotu par pierādījumu, ka sūtījums tiešām ir bijis atstāts. Taču tādējādi netiek nodrošinātas ne likuma prasības, kas nosaka, ka par saņemšanu ir jāparakstās (kā ierakstītas vēstules gadījumā), ne fiziski kurjers spēj nodrošināt, ka patiešām klients saņems, jo var gadīties, ka cilvēks kādu apstākļu dēļ nespēj uzreiz paņemt sūtījumu, un kurjers nespēj nogarantēt, ka kāds cits, kas iet garām, dažu sekunžu laikā nepaņem sūtījumu uzreiz pēc kurjera aiziešanas. Ne vienmēr ļaunprātīgos nolūkos, bet nejauši paņem ne sev domātu sūtījumu. Attiecīgi, SIA “Velokurjers” izstrādātā sistēma ļauj parakstīties, un ir skaidrība, kurā pusē palicis ir sūtījums – pie kurjera vai saņēmēja, bet nevis kāpņutelpas vidū.

18/11/2020

Velokurjeru pārvadājumu drošība.

Kurjeru pārvadājumu drošībai ir tādi paši pamatstandarti kā citiem pasta komersantiem. Taču papildus sūtījuma apdrošināšanas prēmijas apmēru nosaka katrs pasta komersants pats. Un ir pat redzēts, ka velokurjeru uzņēmumiem apdrošināšana ir viena no augstākajām, jo specifika ir tā, ka sūtījumi ļoti bieži ir ārkārtīgi svarīgi. Un svarīgi ir ne tik daudz kā paša sūtījuma satura vērtība, bet svarīgums ir izteikts laikā. Piemēram, pēdējā brīdī iesniegt miljoniem vērta konkursa dokumentāciju vai dokumentus tiesā. Citkārt cilvēks ir aizmirsis seifa atslēgu vai lidmašīnas biļetes, un saprot, ka vienīgais, kas paspēs laikā atvest, ir velokurjers.

Cita veida drošība, kas mums ir vienīgajiem Latvijā un nav zināma arī citviet pasaulē – klientam pieejama kurjera izsekošana tiešsaistē. Kurjeram un/vai kurjera velosipēdam piestiprinātā satelītnavigācijas iekārta raida signālu, tādējādi klients savā datorā vai telefonā var redzēt kurjera pārvietošanos. Ne vienmēr tas ir klientam svarīgi, taču ir sūtījumi, kur tas ir būtiski. Ne tikai tādēļ, lai redzētu, kur šobrīd ir kurjers, bet arī, lai paskatītos vēsturiskos datus par to, kur kurjers ir atradies pirms vairākām dienām, mēneša.

Uzticībai ir augsta nozīme, bet ļoti bieži ir svarīgi dokumenti, pierādījumi, kas apliecina sūtījuma izsūtīšanu, transportēšanu un saņemšanu. Tādēļ kurjerpastiem ir stingra uzskaite par šo procesu. Agrāk bija ikdienišķa lieta papīra pavadzīmes, kvītis, taču tagad parakstīšanās notiek elektroniski, un dati par sūtījuma loģistikas procesiem ir redzami gan kurjerpastam, gan klientam tiešsaistē.

Lielākā daļa pasaules kurjerpastu klientam internetā sniedz informāciju tikai par sūtījuma atrašanās vietas starpposmiem. Piemēram, “sūtījums ir nodots kurjerpastam”, “sūtījums atrodas pasta terminālā”, “sūtījums ... See more

17/11/2020

Kas izmanto velokurjeru?

Tūkstoši uzņēmumu Latvijā izmanto kurjerus katru dienu. Velokurjeriem ir pasta komersanta licence, attiecīgi, atbildība un pienākumi ir tādi paši kā jebkuram pasta pakalpojumu sniedzējam. Taču par licences esamību vēlams pārliecināties, slēdzot līgumu. Velokurjeru uzticamību apliecina tas, ka velokurjerus izmanto tiesas, advokāti, bankas, vēstniecības, grāmatvedības pakalpojumu sniedzēji, reklāmas aģentūras, farmācijas un telekomunikāciju uzņēmumi, būvniecības kompānijas, kosmētikas ražotāji, pārtikas veikali un daudzi, daudzi citi.

Nav tā, ka kurjerus izmanto tie, kuri nevar atļauties savu autotransportu. Drīzāk ir tā, ka kurjerus izmanto tie, kuri prot rēķināt, un tādēļ arī izauguši par lieliem uzņēmumiem, jo atteikušies no blakus lietām, procesiem, kuru veikšanai citādi pašiem būtu jātērē savs laiks un nauda.

Iedomājieties, ja jums uzņēmumā ir kaut viena automašīna ar šoferi, tad uz kāda pleciem ir remonti, apskate, apdrošināšana, nodokļi, nodevas, dažādi maksājumi uzturēšanai ikdienā, autostāvvietu maksājumi, šofera alga, aizvietotāja meklēšana šofera slimības vai atvaļinājuma laikā. Rezultātā vienas mašīnas dēļ ir jāiesaista vairākus cilvēkus. Kaut vai grāmatvedis, kuram ir vairāk dažādu rēķinu, maksājumu, pavadzīmju mēnesī dēļ tā, ka uzņēmumā ir viena mašīna. Un tad, kad mašīna ir remontā, tad jāmeklē auto, kas aizstāj. Turklāt, cik daudz mašīna ir noslogota? Ja tā visu laiku nav ceļā, tad mašīna vienalga “tērē” – kaut vai amortizācija, nodokļi, nodevas un citas izmaksas. Tas viss ir laiks un nauda.

Otra pieeja ir zvans SIA “Velokurjers”, un, atkarībā no vedamā lieluma, attāluma, atbrauks kurjers ar velosipēdu, kurjers ar kravas velosipēdu, kurjers ar vieglo automašīnu, kurjers ar mikroautobusu, kurjers ar kravas autobusu vai kurjers ar kravas automašīnu. Ja ir noslēgts ... See more

16/11/2020

Velokurjeri Latvijā.

Velokurjeri Rīgas ielās jau ir vairāk kā 20 gadu. Deviņdesmito gadu pašās beigās Rīgā sastapt velokurjerus bija retums. Taču to atpazīstamība arvien pieauga, jo tie tika ietērpti koši zaļgandzeltenās formās, un no attāluma tos pat varēja sajaukt ar policistiem. Un tāds bija arī mērķis – kļūt pamanāmiem, pievērst sev uzmanību. Sākotnējais mērķis SIA “Velokurjers” izveidei bija velotransporta popularizēšana. Toreiz Rīgas domes ierēdņi uzskatīja, ka velo infrastruktūra nav nepieciešama, jo nav jau velosipēdistu. Kur nu vēl lietainā laikā, vēsā laikā, ziemā. Attiecīgi, kamēr cilvēki nebrauc ar velosipēdiem, tikmēr neko darīt nevajag. Tiesa, argumenti, ka, ja pēc šādas pieejas būvētu auto ceļus, tiltus vai tikai tajos bērnu laukumos uzliktu šūpoles, kur var redzēt, ka bērni jau šūpojas, tad mums nekas vēl nebūtu radīts un attīstīts. Taču, ja citas iespējas nav, tad jāpanāk, ka ikdienā pa pilsētu brauc velosipēdisti visādos laika apstākļos, visos gadalaikos. Un tā radās SIA “Velokurjers”, kas ikdienā popularizē velotransportu kā ērtu, ātru, lētu, efektīvu pārvietošanos pilsētā, turklāt spēj pārvadāt kravas. Loģistika var būt pilnīga, ja ir iespēja piegādāt gan mazas, gan lielas kravas, tuvu un tālu. Velokurjeri ar velosipēdiem nespēj vieni paši nodrošināt pilnu servisu, tādēļ arī laika gaitā Latvijā esošajiem velokurjeru uzņēmumiem lietošanā ir vieglās un kravas automašīnas. Jāsaprot ir arī klientus – vienu dienu vēlme ir aizvest vēstuli, taču citā dienā gleznas, vēl citā dāvanas klientiem, un kādreiz arī daudz kastes ar mantām. Respektīvi, ja spēj nodrošināt pilnu spektru, tad abpusēji izdevīgāk. Tādēļ velokurjeru uzņēmumiem ir sadarbības līgumi ar starptautiskajiem pārvadātājiem. Izsauc Velokurjeru un nosūti paciņu uz Ameriku. Tas ir iespējams, un to dara katru ... See more

13/11/2020
Attēli no SIA «Velokurjers» ieraksta

Velokurjeri pasaulē šodien

Šodien velokurjeru darbā tiek izmantots daudz tehnoloģiju – rācijas, kas nodrošina informācijas saņemšanas ātrumu un ērtumu, skārienjūtīgie mobilie telefoni un planšetes, telefonu aplikācijas, GPS izsekošana, dažādas datorprogrammas, kas uzskaita sūtījumus ne tikai vietējā, bet globālā tīklā. Kravas velosipēdu attīstība (sevišķi elektrisko) ļoti veicinājusi ātru lielāka gabarīta kravu piegādi. Velokurjera priekšrocības ātruma un izmaksu ziņā ar katru gadu pieaug.

Velokurjeru uzņēmumu darbības principi ir atšķirīgi. Viens veids ir tāds, kur kurjeri strādā pasta uzņēmumā, ir tā darbinieki. Tiem ir forma, uzņēmuma apdrošināšana, atbildība, uzņēmuma noteikti darba principi, standarti, etiķete.

Cits veids ir, kur kurjeri ir pašnodarbinātie, tiem pret uzņēmumu īsti nekādu saistību nav, galvenais piegādāt sūtījumu un saņemt algu. Šādu uzņēmumu kurjeri pārsvarā ierodas darbā, kad tiem ir brīvs laiks no citām nodarbēm. Teorētiski pat vairāki simti cilvēku var būt piesaistīti šādam uzņēmumam, taču to nepieciešamību regulē sūtījumu skaits konkrētā dienā un konkrētā brīdī. Un monitorēt, vadīt šo var telefona aplikācijā, kur kurjers piesakās, kad gatavs strādāt – dispečers redz, kurš kurjers ir brīvs un kuram var dot darbu. ASV pārsvarā šādu uzņēmumu kurjeri nav kurjeru formās, brauc civilā apģērbā, kāds nu kuram ir. Tam ir arī sekas – kurjeru grūtāk atpazīt, grūtāk uzticēties, un tie rada pilsētvides satiksmē sliktu iespaidu un attieksmi par visiem pārējiem riteņbraucējiem, jo brauc ātri, agresīvi, jo tiem nav identitātes, kā tas ir kurjeriem formās. Pēc būtības abas pieejas ir labas, tikai klientiem neliela atšķirība sadarbībā, jo pastāvīgie darbinieki labāk par visu ir informēti, labāk, ātrāk spēj atrast, jo maršruts ir pārsvarā zināms. Tie, kas “gadījuma pēc” ... See more

12/11/2020
Attēli no SIA «Velokurjers» ieraksta

Velokurjeru transports

Sākotnēji velokurjeri pārvietojās ar parastiem ceļu jeb pilsētas velosipēdiem, jo tie bija vienīgie pieejamie. Tikai vēlāk sāka izmantot sporta velosipēdus, jo daudzi velosportisti amatieri vienlaicīgi strādāja par velokurjeriem ikdienā. Ar laiku sāka ražot speciālus velosipēdus pastniekiem, dažādu arodu cilvēkiem – piemēram, karavīriem, veloceļotājiem u.c.. Arī pēdējās desmitgadēs ir bijuši velosipēdu ražotāji, kuri laiduši klajā sērijveida velosipēdus ar kurjeriem domātu nosaukumu. Piemēram, Muddy Fox Courier. Taču velokurjeri nav īsti bijuši apmierināti ar esošo piedāvājumu, jo ir dažāda darba specifika, atšķirīgs reljefs. Neskatoties uz to, ļoti populāri vienubrīd kļuva velosipēdi bez brīvgaitas rumbā jeb treka velosipēdi, kurus Latvijā sauc par fiksīšiem (fixed gear). Un pamatā šādai izvēlei ir velosipēda vieglums, maz detaļu – maz kam salūzt, zemas izmaksas, vienkāršs, lēts.

Taču darba specifika ir dažāda, apvidus dažāds, klimatiskie apstākļi ir dažādi. Tādēļ nav tāda pareizā kurjera velosipēda. Katrs brauc kā pierasts, kā labāk, ērtāk. Tādēļ, laikam ejot, ir bijuši gan kalnu velosipēdi, gan šosejas velosipēdi, velokrosa velosipēdi, taču arvien populārāki kļūst kravas velosipēdi un sevišķi ar elektrisko piedziņu. Par populārākajiem kravas velosipēdiem kurjeru vidū pasaulē tiek uzskatīti Dānijā ražotie Bullitt. Pat uzņēmuma reklāmas koncepcija ir tāda, ka Facebook un citos sociālajos tīklos uzņēmums nereklamējas, jo īpašnieki uzskata, ka vislabākā reklāma ir velosipēds pilsētas ielās, nevis uzmācīgas reklāmas internetā. Un vislabākais pārdevējs ir velokurjers, kurš ar aizrautību un profesionāla braucēja pieredzi vislabāk spēs izstāstīt Bullitt priekšrocības attiecībā pret parastu velosipēdu vai citu ražotāju kravas velosipēdiem. Bullitt arī tiek uzskatīts par ātrāko ... See more

11/11/2020

Kur bija pirmie velokurjeri pasaulē?

Uzreiz pēc tam, kad tika radīts ar pedāļiem minams velosipēds, tā uzreiz to sāka lietot sūtījumu pārvadāšanai. Jau 1860-tajos gados riteņbraucējus izmantoja pasta telegrammu nogādāšanai. Ir informācija, ka 1870-tajos gados Parīzes biržā tika nodarbināti velokurjeri. Velosipēdus mantu un preču pārvadāšanai jau izmanto desmitgadēm, sevišķi Āzijā, kur ļoti populāras velorikšas cilvēku un mantu pārvadāšanai. Taču ļoti daudz izmantoja velosipēdus ikdienā kā transporta līdzekli, uz kura uzkraut kaut ko, lai pašam nav jānes. Latvijas laukos padomju laikos ļoti bieži varēja redzēt uz velosipēda ragiem uzkarinātas piena kannas.

Kā viens no pirmajiem velokurjeru pasta pakalpojumu sniegšanas uzņēmumiem pasaulē ir minēts kāds 1945. gadā dibināts uzņēmums Sanfrancisko.

Eiropā velokurjeri kā pasta pakalpojumu sniedzēji parādījās diezgan vēlu – 1980-ajos gados. Viens no pirmajiem bija “On Yer Bike” un “Pedal-Pushers”, kas izveidoja Londonā kurjeru uzņēmumus. Vēlākos gados arī Eiropas vidienē un Ziemeļeiropā strauji sāka attīstīties velokurjeru pakalpojumu sniedzēji. Zināmā mērā tāds vienkāršs un sens transportlīdzeklis varēja kļūt atkal par daudz konkurētspējīgāku pārvietošanās veidu, pateicoties autotransporta skaita pieaugumam. Vairāk mašīnu, vairāk sastrēgumu, vairāk kavējumu, kas arvien vairāk samazina piegādes ātrumu pilsētā un sadārdzina procesu.

09/11/2020
Ātra un droša piegāde ar velo, auto, moto Rīgā, Latvijā, Baltijā un Eiropā!

Ātra un droša piegāde ar velo, auto, moto Rīgā, Latvijā, Baltijā un Eiropā! SIA Velokurjers kurjeru pakalpojumi un kravu pārvadājumi.

08/11/2020

Nav daudz tādu darbu, kur pa vidu skrējienam var izbaudīt dienu. Lai jums skaista darba nedēļa! #Cargobike #cargologistics #cyclelogistics #commuting #bike #bicycle #biking #larrryvsharry #bullitt #bullittbike #Latvia #mobility #shimano #velovietas #velosipeds #divritenis #ritenis #riteņbraukšana #bike @larryvsharry @velokurjers @divritenis #kidsonbikes # @kravasvelo #kravasvelo #veloloģistika #daugava #rīga

« 4 of 34 »