Trešais “Kravas un pasažieru velosipēdu saiets” Rīgā

foto_cargo_saiets_visi_kopa_2017_mazais.jpg

Rīgas Velo nedēļas ietvaros 27. aprīlī notika trešais Kravas un pasažieru velosipēdu saiets. Rīgā sapulcēties aicināti tika visi velosipēdu īpašnieki un meistari, kuru braucamie ir īpaši paredzēti pasažieru un kravas pārvadāšanai. Pasākuma mērķis ir popularizēt daudzfunkcionālus velosipēdus, parādot tos kā satiksmē ērtus, ekonomiskus un videi draudzīgus transporta līdzekļus pilsētā. Tā ir iespēja visiem kravas un pasažieru velosipēdu entuziastiem satikties klātienē, lai apzinātu, cik un kādi šāda tipa velosipēdi ir sastopami Latvijā, un saprastu, kādi ir to braukšanas paradumi un iespējas.

Pasākumā tika aicināti piedalīties veloentuziasti ne tikai ar tādiem velosipēdiem, kas paredzēti kravas un pasažieru transportēšanai, izklaidei un preču tirdzniecībai, bet arī velosipēdiem, kas aprīkoti ar velo piekabēm kravai, bērniem un dzīvniekiem, velosipēdiem ar cietajām sakabēm bērnu un pieaugušo velosipēdu vilkšanai, kā arī velosipēdiem, kas pielāgoti cilvēkiem ar kustības traucējumiem.

Pasaulē kravas un pasažieru velosipēdi kļūst aizvien populārāki. Tie ir parocīgi ne tikai ikdienā, vedot bērnus uz skolu vai iepirkumus no veikala, bet ir arī vērtīgs biznesa instruments uzņēmumiem, lai šādā veidā samazinātu kravas piegādes izmaksas, ierobežotu CO2 emisijas un nostiprinātu videi draudzīga uzņēmuma tēlu. Ar Eiropas Komisijas atbalstu ir izveidota kravas velosipēdu asociācija “Cycle Logistics”, kurā ir apvienojušies 174 uzņēmumi un asociācijas no 23 valstīm. No Baltijas valstīm SIA “Velokurjers” ir vienīgais šīs asociācijas biedrs.

Kā stāsta Viesturs Silenieks, Riteņbraucēju apvienības valdes priekšsēdētājs un SIA „Velokurjers” līdzīpašnieks: “Aizvien vairāk Rīgas ielās un Latvijā sastopam cilvēkus ar rūpnieciski ražotiem kravas velosipēdiem un tādiem, kuri ir speciāli tam pielāgoti ar apbrīnojamu meistara iztēli. Interesanti, ka šos velosipēdus nav iespējams ielikt kategorijā kravas velosipēds vai pasažieru velosipēds. Krava ir kartupeļu maiss, bet vai bērns un suns ir krava vai pasažieris? Velosipēdu gabarīti dēļ tā nemainās. Jautājums ir, cik piemērota ir izstrādātā un vēl plānotā veloinfrastruktūra. Vienkopus sapulcējot kravas un pasažieru velosipēdu entuziastus, ir redzams, kas būtu jādara, lai šie velosipēdi veiksmīgi iekļautos ikdienas satiksmē.”

“Kravas un pasažieru velosipēdu saietu” rīko SIA “Velokurjers” un biedrība “Latvijas Riteņbraucēju apvienība”.